kymmenen suosikkia ja #156

Inspiroidu #156 on/off
.
Joskus tulee näitä sivuja jotka jää kummittelemaan mieleen ja miettii että joku siinä nyt mättää ja mitä tekis sen parantamiseksi. Vaikka yleensä mun ”paranteleminen” pahentaa tai sitten jää kokonaan tekemättä.
En tykkää tässä siitä että kirjotin tekstin käsin. Kuva oli ensin alempana, mutta siirsin sitä ja väliin jäi tyhjä tila. (oon aika suurpiirteinen ja mun akryylipalikassa on useampia leimasimia säilytyksessä. kun leimasin tohon kuvan yläpuolelle tota nuolta ja tähtiä, mustetta oli tarttunut myös toiseen leimaan ja siitä tuli ei toivottu jälki)
Otsikon paikaa on vaihdeltu ja s-kirjainkin repeytyi siinä rytäkässä. Kirjoitin otsikon myöskin ensin väärin: lassisa enkä lasissa. 100 thickersseistä on jäänyt mustia jälkiä alkuperäisiin liimauspaikkoihin.
On vähän tökkinyt skräppäys ja bloggailu tässä muutenkin eli ei kai sitä voi aina onnistua. Eikä toki tarvitsekaan.

Sitten toiseen aiheeseen Xing ja Riikka pistivät alulle kymmenen lemppari skräppäys-/kortteilutarvikkeen listan.

Aloitin oman laatimiseni jo kun idean ensimmäisen kerran luin Xingin blogista.

Mulla oli vaikeuksia keksiä kymmentä mutta tässä tulee:

1. Printteri: Canon MP610
käytän tosi paljon mun printteriä (ja tietokonetta). Skannaan, tulostan kuvat (yhden kerran olen tulostanut kuvan erkarillekin) ja useimmiten tekstit. Joskus tulostan myös netistä ”koristeiksi” erilaisia kuvia. Toisinaan saatan jopa tehdä sopivan väristä paperia tulostamalla. Tykkään tehdä myös tekstilaatikoita esimerkiksi wordilla joissa tausta on erivärinen ja teksti valkoinen. On kivaa vaihtelua.
Seuraava askel olisi luonnollisesti digiskräppäys mutta Ommu ja Hemppa joutuivat normi skräppäyksestäkin puhumaan aika monta vuotta ennen kuin saivat mut vihdoin innostumaan.

2. Musta tussi. Semmonen perus 03-08 paksuinen mitä tiimarista saa ostettua.
Mulla on joku onneton viha rakkaus suhde tussaamiseen. En vaan pääse siitä irti millään, mutta samalla se tekee mut toisinaan hulluksi. Vaikka sivu olis kuinka hieno mun on lähes aina pakko piirrellä sinne jotain tussilla. Yleensä se ei hienonna sivua mitenkään. Tykkään tehdä myös erilaisia kehyksiä kuville teksteille ja sitten piirrellä jotain välillä vaan ihan huvikseenkin. Harvemmin käytän sitä siihen tarkotukseen mihin se olisi omiaan eli tekstin kirjoittamiseen.
tykkään myös mun valkoisesta Glaze Sakura Japan tussistani, mutta käytän sitä harvemmin.

3. Akryylimaalit (mulla on semmonen viiden setti, joka on ostettu Biltemasta naurettavan halvalla)
Niistä sitten sekottelen sen väristä kun tarvitsen. Aika paljon kyllä ihastuin elliksen blogissa olleeseen limen väriiseen akryylimaaliin ja voi olla että tässä lähitulevaisuudessa on ehkä hankittava muutama uusi akryylmaali.
Käytän maalaamiseen yleensä tavallista pensseliä tai kuplamuovia. Tykkään maalata muutenkin noin skräppäyksen ulkopuolella. se selittänee osittain ihastumistani maaleihin.

4. Nuolet
En jostain syystä tykkää kovin paljoa kukista. Tai siis tykkään kyllä kukista, mutta jotenkin en koe niitä omaksi jutukseni etenkään skräppäyksessä, mutta mä tykkään nuolista. Tiedä sitten mistä sekin johtuu. Ennen käytin lähinnä siirtokuvanuolia mutta niiden vähetessä olen siirtynyt käyttämän erilaisia nuolileimasimia. Esimerkiksi yhdessä October Afternoonin leimasin setissä oli kai kolme erilaista nuolta.

5. Sydämet
toinen kukkien korvike on sydämet. Mulla on Lintsiltä ostettu stampin upin kuvioleikkuri josta saa kolmea erilaista sydäntä. Leikkuri ei ole kovin vanha, mutta tykkään niistä sydämistä joita se tekee. Mulla on myös erilaisia sydän haaraniittejä, joista suosikit on semmoset vähän isommat Suomalaisesta kirjakaupasta ostetut. Valitettavasti purkkia ei ole niin en nyt muista että minkä valmistajan. (mutta esimerkiksi tässä sivussa sellaista on käytetty.) Joitain siirtokuva sydämiäkin on ollut käytössä.
Täytyy sanoa että olen kyllä aika ihastunut mun uuten Martha Stewartin perhosleikkuriin eikä Fiskarsin perhosleikkurissakaan mitään vikaa ole.

6. pikkuiset leimat
Käytin ennen lähes joka sivussa eri valmistajien siirtokuvia. Siirtokuvavillitys on laantunut ja tilalle on astunut pikkuleimavillitys. Yhteneväinen tunnusmerkki suosikkileimoissani on siis pieni koko, jonkinlainen symboliikka ja kiva ulkonäkö.
Mainittakoon että minäkin olen aika ihastunut project lifen mukana tulleeseen päivämäärä leimasimeen.

7. Mä omistan oikeastan ainoastaan kaks kunnon mustetta joista toinen on VersaFinen musta. Tosi hyvä. Kuivuu nopeasti joten ei sottaa niin paljon.

8. Fiskarsin paperileikkuri.
Meillä on sukuvikana (paitsi Hempalla) liimata ja leikata vinoon. Leikkuri auttaa vähän edes siinä leikkaamisessa. Muutkin ovat tämän listanneet ja todenneet että siihen saa olla vaihtamassa usein terää. Onneks niitä teriä saa Prismastakin. Mulla on sen lisäksi kulunut leikkurin mitta-asteikosta osa pois, joten joudun käyttämään välillä myös viivotinta. Semmosta missä on tuumat ja sentit.
Leikkaamiseen käytän myös semmosia pieniä teflonpintaisia askartelusaksia.

9. Bilteman kakspuolinen teippi.
Tämä ei ehkä yksistään kuuluisi listaan, koska en luonnehdi sitä mitenkään lemppariksi. Sitä kuitenkin käytän ja olen siihen tyytyväinen joten olkoon se nyt sitten listalla.

10. Viimeisenä suosikkina on dymo junior.
Harmi vaan että mun yksilö on tällä hetkellä vähän niinkun telakalla. ei oikein kuljeta hyvin sitä dymonauhaa ja ”kansikin” on irti. Sen kyllä saa laitettua takaisin, mutta ei pysy enään yhtä hyvin kun on jo kerran lähtenyt irti.

Toivottelen hyvää pääsiäisen jatkoa!
Meillä Pikku E on kuumeessa. Ehkä vauvarokko kun ei muita oireita ja kuumettakin oli tänään parhaimmillaan 39.6.
Olen rauhallisesti siis vaan kotosalla.

8 thoughts on “kymmenen suosikkia ja #156

  1. Pikaista paranemista pienelle! Kiva lista 🙂 Nuolet alkoi heti kiinnostaa – kokeilen niitä leiskoihin aina silloin tällöin, muttei useaankaan jää.

  2. Toivottavasti Pikku E:n kuume on jo laskemassa.

    Sinun listasi yllätti minut eniten, en olisi osannut arvata puoliakaan, esim. nuolet ja pikkuleimasimet. Juuri siksi näitä listoja on niin kiva lukea ❤

  3. Pikaista paranemista teille – ja hyvää pääsiäistä kurjasta taudista huolimatta.
    Kuten Xing sanoi, suosikkitarvikkeittesi lista oli mukavan erilainen. Toki tuttujakin tarvikkeita listalta löytyi. Tätä oli tosi kiva lukea!

  4. Niin hyvä sivu ja aihe. Nauroin oikeesti ääneen… että Pietulla sata lasissa koko aika. 😀
    On noi lapset hauskoja!

    Ansku

  5. Hienosti tavoitettu Rillin perusolemus! Vaikka kyllähän hän osaa sata lasissa myös keskittyä!

    Ja lista oli mielenkiintoinen! En minäkään tajunnut, että tykkäät nuolista, vaikka niitä sivuissasi paljon onkin! (=tyhmä minä)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s