”äiti Ragee”


Olin tänään taas niin väsynyt olemaan täyspäiväinen siivooja/palvelija. Uskomatonta miten paljon sotkua saa aikaiseksi viisi eläväistä lasta. Nyt on onneksi tilaa, mutta on kyllä sotkuakin. Etupihalla, puistossa, autotallissa, ulko-oven edessä, trampalla, takapihalla, Keittiössä, kodinhoitohuoneessa, olohuoneessa, vessassa, lastenhuoneissa. Aivan liikaa tavaraa.

Rakastan meidän pientä Leeviä ja sen ihanaa hymyä, mutta rasitun kun se itkee, parkuu ja huutaa kaikkialla muualla kuin sylissä. Hieman tuo haastetta arkiaskareisiin tuo ihana yhdeksän kilon puntti käsivarrella.

Huudoksi meni muullakin kaikki ahdistus sotkusta ja ”kuuroista korvista”.
”Äiti Rakee.” No kyl. Vähemmästäkin.

Ai miltäkö tuntuu se ettei kukaan kuuntele tai välitä? No  mietipä itse.

Tai että kodinhoitohuone on kuin kaatopaikka, eikä itse ole sotkenut siellä yhtään, vaan viime viikolla sen siivonnut täysin siistiksi.

Olen tyhmä ja idiootti.

Sanoin että no niin olenkin, enkä osaa tehdä muuta kuIn raivota.

Mitäpä lapset siihen sanoivat. Anteeksi ja että: ”muistatko mitä me puhuttiin siitä haukkumisesta? Sä sanoit ettei itseään saa haukkua.” Sain halauksenkin.

”Sä oot hyvä siivoamisessa ja miettimisessä.”

Sain toisenkin halauksen. Siltä joka heräsi toissa yönä itkien, koska oli nähnyt painajaista. Painajaisessa minä olin muuttunut karkiksi ja kuollut.

Tapahtuipa tässä elämässä mitä tahansa, niin yksi asia on varma. En aio muuttua karkiksi.

Olin oikeastaan vähän liikuttunut. Mulla on todella hyvät ja kiltit lapset. Ne taitaa ihan tosissaan rakastaa mua. Ja ehkä huomenna kuuntelevat ohjeita tarkemmin. Ja ehkä jonain päivänä oppivat korjaamaan omat jälkensäkin.

Olen toiveikas.

One thought on “”äiti Ragee”

  1. Luin tätä ja ajattelin että olis voinu olla mun kirjoittama ja tuli vähän surullinen mieli. Mun vieressä oleva Noelle sitten alkoi silittämään mua ja sanoi että noono silittää kun äitillä on paha olo. Kohta Stellakin tuli silittämään. Voi rakkaus.
    Ajattelin myös että mitä sitten jos joskus on kaaosta. Ajattelin myös, että tavaraa voisi laittaa pois, ainakin silmistä jos ei siitä mukamas pysty vielä luopumaan.

    Niin ja tuli hyväkin mieli kun muillakin äideillä on samanmoista kun mulla. Ettei ole ihan yksin kaikkien ajatustensa kanssa.

    Etähalaus.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s