opetus

Birk on poissa kotoa. Kolmas ilta yksin lasten kanssa. Olin aika väsynyt jo.
Nukkumaanmenosta ei meinannut tänään (taaskaan) tulla mitään. Hermostuin tietenkin. Rilli kysy multa: ”äiti, ootko mulle vihanen?” ja vastasin että vähän. Sitten sönkötin jotain vähän onnetonta sepustusta vihastuksen syistä. Voin suoraan tunnustaa, että aika onnettomat oli sepustukset. Ei mitään oikeeta syytä.
Sitten katsoin tämän.
Rakastan sitä tapaa, millä Taivaallinen Isä siunaa mua mun elämässä, kertoo mitkä asiat ovat kaikista tärkeimpiä. Tärkeimpiä juuri mulle. Mitä mä voin tehdä ollakseni onnellinen tässä ja nyt. Ihanassa perheessä, täällä niin kauniissa maailmassa. Auttaa mua tuntemaan ne etuoikeudet joita just mulla on. Auttaa mua huomaamaan ne hyvät asiat jokapäiväisesä elämässä. Auttaa ymmärtämään myös niitä vähemmän hohdokkaita hetkiä joita väistämättä tulee.

Lapset nukahti. Jäin miettimään, että minkälainen meidän ilta olis ollut jos olisin vaikka leikkinyt mukana? Olisin vaikka antanut lasten nauraa sängyissään vähän pidempään kun normaalisti, kun huomennakaan ei tarvitse mennä mihinkään? Olisin kuunnellut vähän innostuneenpana Vein ”tärkeitä asioita äidille”: ”Arvaa mitä? me tehtiin semmosta myrkkyä mummille ja ukille!” (Ukki on niin loistavasti mukana leikeissä, missä Rilli ja Vei tekee ukille jotain mikä on oikeesti vähän vaarallista. Mitä mä voisin oppia ukilta)?
Mitäs jos sen sijaa että olisin sanonut ”nyt heti sänkyyn” vähän vihaisesti, olisinkin sanonut ”mä rakastan teitä ja mun elämä olis tosi tylsää ja tyhjää ilman teitä!”

Olis voinut olla erilainen ilta. Yks hyvä molekyyli niiden molekyylien joukossa, joista iankaikkisuus koostuu. Yks onnellinen muisto, hyvä polku elämän kartassa.

Ette tiedä miten kiitollinen olin taas tästäkin opetuksesta. Ja kiitollinen kaiksesta suuresta mun elämässä.

You know those nights when you’re tired and trying to put kids to their beds but they wont go?
I’m telling you It’s one of those moments when you have no patience.
Rilli asked if I was mad. I was. a little but I had no real reason to be. It was just me not them.
Then I found this.
I’m so greatful to Hevenly Father for all the blessings and guidance He has for me to be happy. For helping me truly to see the things which matters most in my life. Helping me to understand. Pointing me how to do better how to be better.
Children fell a sleep and I was thinking: what if I had played along and had fun with them? If I’ve could have Enjoyed that moment? Said that you are so precious to me and I love you so very dearly.

It could’ve been so very different. this night I mean. One of those nights what truly matters most.

5 thoughts on “opetus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s