lammas

Tänään meillä oli tohkeinen pieni lammas. Hienosti meni esitys ja ihan mukavat olivat joulujuhlatkin.

Päästiinpä vähän tonttuilemaankin.

Tännän oli touhua ja tohinaa. Neuvola, postireissu, vähän pallomerta, jään maistelua sekä kerrostalon rakentamista pihalla, vähän keinumistakin.


Jouluyllätysaskartelua, sotkua, Robin Hoodia, miekkataistelua, joulujuhlaa, pientä uhmaakin.

Kysyin tänään pieneltä että mitä hän haluaisi joululahjaksi? Pienen tytön kirkkaalla äänellä kajahti vastaus: ”velliä!”
Rilli kävi kuumana: ”ei joulupukki tuo mitään velliä! Se tuo autoja ja semmosia.”
Voi varmaan tuoda velliäkin jos sitä oikein kovasti toivotaan.

Iltasadussa seikkaili barbababat avaruudessa. Marssilaiset eivät soittaneet soittimia, arvaatteko miksi? ”No siks että ne marssii!”

Viimeisenä vielä sängystä kuului väsynyt pieni ääni ”mua ei oo kukaa yhtään silittänyt”. Ei kyllä oltu minuakaan, mutta ”ei aikuisia kuulu silittää, pelkästään lapsia kuuluu silittää.” Kyllä aikuisiakin kuuluu silittää. ”no niin (työntää käden pois) mä rupeen nyt nukkuu”.
Hyvää yötä hassu!

Minä haluaisin lahjaksi ainakin silitystä (pään, en sitä perinteistä), silittäjä saa toki olla joku muukin kuin joulupukki.

6 thoughts on “lammas

    • toisinaan on kate pakko olla (vaikkei ehkä jaksais).
      Innolla odotan ensi viikkoa kun ei oo ihan pakko tehdä mitään jos ei tahdo tai jaksa. Kyllä mä olin illalla ihan ihan väsynyt.

  1. touhua täynnä teidän päivät! tosin täällä myös. kiva niin niin aika menee nopsasti ja lapsilla riittää puuhaa. illalla oon kyllä aina ihan poikki!

    ihania nuo silitysjutut :)! hyvä että tarkensit, ettet halua perinteistä silitystä, ettei joulupukki vaan tuo sitä!

    • aina tietysti pientä touhua on kun on vilkkaita lapsia 😉 vai mitä?
      mutta kyllä vähän hitaampi tahtikin mulle passais. Oon meinaa aika väsy.
      miten muuten T:llä meni siellä leikkikoulussa? oliko viihtynyt?

  2. Suloisia juttuja, suloisia kuvia, kovasti tuntuu puuhaa olevan. Näistä jutuista on sitten täälläkin nautittu, kun niitä on kertailtu!

    Silityksiä luvataan ainakin joulupäivänä 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s